Interjú Lelkes Andreával

Ha jól tudom, a saját vállalkozásának beindítása előtt dolgozott alkalmazottként is. Milyen volt megélni a felismerést, hogy most már Ön irányít másokat, és Ön az, akinek döntéseket kell hoznia?

Mivel a saját vállalkozás beindítása előtt egy holland-magyar nagyvállalat főkönyvelőjeként már irányítottam a számviteli csapatot, így az irányításban, vezetői döntéshozatalban már eddig is volt tapasztalatom.

A változás az, hogy most már ezt saját cégben teszem és nem mint alkalmazott. Ez már egy magasabb szintű felelősség, mert a döntéseim nemcsak a munkatársak munkavégzésére, hanem a könyvelőiroda működésére is közvetlen hatással vannak. Szerencsére ez a felelősség rám ösztönzőleg hat, csak még kitartóbbá és erősebbé tett. Természetesen az is nagyon inspiráló, hogy a saját vállalkozásban megvalósíthatom azokat az ötleteimet, amiket alkalmazottként nem tehettem.

Persze szerencsés is vagyok, mert egy olyan csapat áll mögöttem, akik nyitottak az innovációra, tudnak azonosulni a könyvelőiroda víziójával, és ugyanúgy gondolkodnak, mint én a minőségi és együttműködő munkavégzésről is.

Ezen kívül nagyon sokat segít a multinacionális cégnél szerzett tapasztalatom is, aminek a hatására sokkal szélesebb körűvé vált a látásmódom, több szemszögből tudom felmérni egy-egy döntés előtt a lehetőségeket. Ezt tudom hasznosítani az ügyfelekkel történő együttműködésben és a könyvelőiroda működtetésében is.

A könyvelőiroda által elért eddigi eredmények mekkora belső motivációt adtak az Ön számára?

Természetesen nagyot! Duplán is, mivel a könyvelőiroda eredményessége elégedett ügyfeleink függvénye. Ha tanácsainkkal, hatékony megoldásainkkal segíteni tudjuk őket saját vállalkozásuk eredményesebbé tételében, akkor az visszahat az iroda eredményeire is. A siker pedig nagy motivátor. Persze akadnak nehezebb feladatok is, de ezek csak nagyobb teljesítményre sarkallnak. Nem is tudom, kitől hallottam a mondást, de nagyon találó: „Vagy nyerünk, vagy tanulunk valamit”.

Az Ön könyvelői praxisa hogyan találja meg az ügyfeleit? Elmondaná, mi az Önök számára leginkább bevált ügyfélszerzési stratégia?

A legjobb és legerősebb ügyfélszerzési stratégia az elégedett ügyfél, a második legerősebb pedig a kapcsolatrendszer. Tulajdonképpen az egyéni vállalkozásom is így nőtte ki magát könyvelőirodává. Először jöttek az ismerősök, aki tovább ajánlottak az ő ismerőseiknek, így kialakult egy olyan stabil ügyfélkör, amivel tovább lépve megalapítottam a Lelkes Könyvelőirodát.

Természetesen irodaként használjuk az online felület lehetőségeit saját web- és facebook oldallal, illetve a szakmai oldalakon – mint például a konyvelok.hu oldalon – történő aktív jelenléttel.

Mi miatt szeretnek az ügyfelei Önnel dolgozni? Milyen visszajelzéseket kap ezzel kapcsolatban?

A precíz munkavégzés és a folyamatos tájékoztatás alapvető, erre épül a kölcsönös bizalom is. A plusz talán a megoldáscentrikus szemléletem és az emberek felé való nyitottságom. Ezzel kapcsolatban két dolgot szoktunk az ügyfelek felé kommunikálni: nincs rossz kérdés és nincs probléma csak megoldandó feladat. Ügyfeleink tudják, hogy a legapróbb kérdésüket is nyugodtan feltehetik, mindig szakszerű választ kapnak rá. Ráadásul a legbanálisabbnak tűnő kérdés is elvezethet egy-egy olyan megoldáshoz, amivel hozzá tudunk járulni ügyfeleink eredményességéhez. Összefoglalva ügyfeleink azt szeretik, hogy a számok és adathalmazok igényes feldolgozásán túl nagy hangsúlyt fektetünk az emberi oldalra való odafigyelésre is.

Ön szerint melyek a legjobb szakmai információforrások napjainkban, amelyek ténylegesen információval segítik a könyvelési munkát?

Napjainkban rengeteg információforrás áll rendelkezésre. Éppen ezért szerintem nincs legjobb forrás, csak megfelelően használt forrás, illetve azok kombinációja. A napi munka során gyakran használom az online médiát, mert gyorsan elérhető. De a konferenciák, képzések is nagyon hasznosak információ nyerésre. Ezen kívül még nagyon hatékony lehet a saját tapasztalatok cseréje más szakértő kollégákkal.

forrás: konyvelok.hu